Jeg har prøvekjørt nye Idium Web+

Idium lanserte i forrige uke sin nye publiseringsløsning for mindre nettsteder, Idium Web+, og de har gitt meg mulighet til å teste og kommentere den nye løsningen. Jeg har jobbet med begge Idiums publiseringsløsninger tidligere (Idium Portal og Idium Web), i tillegg til publiseringssystemer fra en rekke andre leverandører.

Når våre kunder skal velge publiseringsløsning, er det alltid en avveining mellom brukervennlighet og funksjonalitet. De minst avanserte publiseringsløsningene har som regel god brukervennlighet og koster lite, men har ofte få muligheter til tilpasset layout og design. Dette har også vært tilfelle for den tidligere versjonen av Idium Web.

La oss komme i gang

Idium Web+ er en publiseringsløsning av typen hvor brukeren redigerer i samme grafiske grensesnitt som selve nettstedet. Det er enkelt å forstå hva man holder på med, hvor man gjør endringer og hvilke muligheter man har. Løsningen er delt i følgende tre hoveddeler:

  • Redigering av innhold
  • Tilpassing av design
  • Statistikk

Brukervennligheten er svært god. Øverst i nettleseren ligger funksjonene på rekke og rad, med flotte ikoner og beskrivende tekst.

Redigering av innhold

Nettstedet består av ulike innholdsmoduler som kan legges til, redigeres, flyttes på eller fjernes. For å legge til en modul på nettstedet, klikker og drar man enkelt den valgte modulen fra funksjonslinjen i toppen og ned til ønsket plassering. Og modullisten er imponerende lang:

  • Tittel
  • Tekst
  • Tekst med bilde
  • Bilde
  • Bildegalleri
  • Bildekarusell
  • Google-kart
  • YouTube-video
  • Flash
  • Skjema
  • Kommentarer
  • Gjestebok
  • Filer
  • Nyhetsstrøm
  • Del på Facebook
  • iFrame
  • Abonner på nyhetsbrev
  • Tips en venn
  • Søkefelt
  • Nyhetsliste
  • Google-nyheter
  • Egen HTML (bra!!!)

Teksteditoren er enkel og fungerer fint til enkle tekstformateringer, innsetting av bilder, og i tillegg finner vi en av de enkleste tabelleditorene jeg har vært borti. For oss som ønsker mer avanserte valg, kan vi bruke en egen modul til å skrive HTML-koder. Det er også verdt å nevne at bilder kan redigeres direkte i publiseringsløsningen, med både lysstyrke, kontrast, fargemetning og beskjæring.

Jeg har testet noen av de mer spesielle modulene, som f.eks. Google-kart, kommentarer og skjemagenerator. Alle er meget intuitive og enkle å administrere.

Tilpassing av design

Begrenset mulighet for tilpassing av design har tidligere vært grunnen til at noen av våre kunder ikke har valgt Idium Web som publiseringsløsning. I den nye versjonen er dette heldigvis kraftig forbedret.

Det er fortsatt et utvalg forhåndsdefinerte maler å velge mellom, men disse kan tilpasses med egendefinert fargetema, menyplassering, bakgrunn, sidebredde, skiftvalg osv. Med de mulighetene som ligger i nye Idium Web+ er det mulig å sette opp nettstedet med et mye mer personlig preg enn tidligere. I tillegg er det større frihet med tanke på hvordan toppbanneret på siden skal se ut.

Statistikk

Idium Web+ inneholder en enkel visning av besøkstatistikk med oversikt over unike brukere, sidevisninger, gjennomsnittlig tid på nettstedet, mest besøkte sider, henvisningskilder og «mest besøkende bedrifter» (basert på IP-adresse?).

Oppsummering

Nye Idium Web+ imponerer med sine intuitive og smarte muligheter for å tilpasse design, layout og innholdsmoduler. Det er også gledelig å se den lange listen med moduler som enkelt og uten spesielle forkunnskaper kan implementeres på siden. Løsningen passer godt for både små og mellomstore nettsteder, og det er gledelig at Idium opplagt har brukt betydelige ressurser på produktutvikling.

Det innebærer en viss risiko å få sin nye publiseringsløsning vurdert av en som jobber med webpublisering på heltid. Du vil ikke finne noe reklame på denne bloggen, men jeg kan love varme anbefalinger til gode webløsninger og mer skeptiske kommentarer til de som ikke holder mål. Min opplevelse med Idium Web+ var en av de bedre.

Tags: ,

46 responses to “Jeg har prøvekjørt nye Idium Web+”

  1. Petter says :

    Her har du skikkelige systemer som er gratis:

    http://www.wordpress.org
    http://expressionengine.com/
    http://drupal.org/project/drupal

    Fatter ikke firmaer som gidder å bruke pengene sine på løsninger som Idium..
    Hadde de visst hva som er ute på markedet gratis så hadde de nok sagt opp løsningen sin hos firmaer som Idium og I – tools osv rimelig kjapt..

    • Kjetil Østereng says :

      ExpressionEngine er vel et stykke fra gratis med en pris på rett under 250 dollars. Men ellers er jeg enig, Petter, CMSer med åpen kildekode har veldig mye for seg. Mange kunder ønsker seg allikevel en SLA de kan forholde seg til, en serviceavtale direkte til de som står bak publiseringsløsningen. Det har man jo sjelden hos open source-systemene, så da er man prisgitt å finne de rette rådgiverne/utviklerne med en gang.

      • Terje Dahlhaug says :

        Sircon Norge as tilbyr SLA for Joomla Open Source, med oppgradering, sikring og brukerstøtte/opplæring for de kunder som ønsker seg dette, og vil betale for det.

        Vi som jobber med og promoterer ideen med åpen kildekode eller Open Source, skjønner ikke at noen tar sjansen på å utvikle et komplisert og verdifullt nettsted på proprietære løsninger der man er i lomma på én leverandør.

        Mange sikkerhetsaspekter lurer under overflata; Hva om hjernene bak sniker seg ut bakdøra eller hva om selskapet går konkurs eller kanskje blir oppkjøpt av noen “Haier” som skal ha igjen pengene for investeringen raskt?

        Hva om tilgangen på utvikler-ressurser blir knapp? Proprietære løsninger bør erkjennes som et blindspor av alle “seende” i dette landskapet.

        Som bruker av proprietære løsninger mister du også muligheten til å ha et nettsted med den utviklingstakten og den dynamikken som kreves i dagens skiftende digitale medielandskap, hvis noen skulle klare å overtale deg til å tro det, kommer det ihvertfall til å koste deg skjorta!

        Med åpen kildekode i bunn, vil det bare i lille Norge finnes hundrevis av utviklere du kan kjøpe ekspertise av, og slettes ikke bare oss.

        Skal du velge CMS løsning er det lov å tenke fremover…. ;-)

    • line says :

      Helt enig! Jobber for en klient som bruker idium, de får en regning på ca 12000 i året for en -rive seg i håret cms-løsning- og ganske så kjip webside!!. Hva må egentlig til for å si opp en idium avtale? Sitter de på domenenavnet også

  2. Ørjan says :

    Hei Petter

    Ja, det finnes mange gode løsninger basert på åpen kildekode. Det krever imidlertid at kunden har eller engasjerer noen som har tilstrekkelig kompetanse og innsikt til å tilpasse løsningen til firmaets grafiske uttrykk og øvrige behov.

    Spennende å følge utviklingen fremover. I TENK har vi flere og flere som ber spesielt om webløsninger med åpen kildekode.

  3. Gunnar Andreassen says :

    Testet Idium og er ikke imponert, spesielt med tanke på SEO. Bra adm-panel likevel.

  4. Jarl says :

    Hei
    Et av de beste CMS i dag er Joomla (http://www.joomla.org), der det i dag finnes 4847 utvidelser som kan implementeres, bare hos http://extensions.joomla.org. I tillegg finnes det utvidelser hos andre utviklere.

    Det finnes utvidelser for å integrere WordPress i Joomla, det finnes muligheter for å konvertere fra WordPress til Joomla, samt muligheter for å integrere andre løsninger i Joomla. Kan absolutt anbefales.

  5. erik says :

    Hei!

    Jeg kjenner flere som har blitt lurt av Idium. De driver med råsalg, og mange føler seg lurt i ettertid. Ikke har systemet deres søkevennlig url heller…

    HOLD DERE LANGt UNNA IDIUM!!!

  6. Open source says :

    Hvem betaler 599 i måneden for et malbasert system som man setter opp på 10 minutt? Alle sidene til Idium ser jo helt like ut, og små muligheter til å gjøre endringer.

  7. Nils says :

    Jeg er og en som har blitt lurt av råselgere fra IDIUM. De lovte meg gull og grønneskoger og hva jeg fikk er en løsningen som ser dønn lik alle andre de leverer til :( Ingen vits med nettside når alle ser helt like ut. Jeg har gått til noen andre og fått skreddersydd design og en mye mer tilpasset løsningn for min bedrift. Hjelper ikke å legge ut 599 i mnd og få NULL tilbake :(

    Som dere ser er alle løsningene nesten helt like(meny og struktur):
    http://www.gardermoenvekstjord.no
    http://www.sebergsen.no
    ttp://www.asvo-revetal.no
    http://www.tangmoen.no
    http://www.ankeragenturer.no
    http://www.entras.no/

    Og søkemotoroptimalisert.. ha.. Da må de ta seg et kurs:
    http://www.entras.no/hXGXzTwBLMWq.2.idium
    http://www.entras.no/hXGXzTwBLM1Q.2.idium
    *Ikke mye pene lenker det der…

    Jeg anbefaler selskap å bruke litt mer og få noe som faktisk selger og gir merverdi til selskapet!!! Ikke bli en «mal» blandt alle andre. Skill deg ut og få frem ditt selskaps egenart!!

  8. Ørjan says :

    Takk for alle kommentarer. Jeg er enig med deg, Gunnar, i at administrasjonspanelet er veldig bra. Brukervennlighet har tydeligvis vært viktig her.

    Jarl: Joomla er et godt alternativ innen open source-løsninger, ja. Vi har brukt det en del i TENK – f.eks. http://www.salemmenighet.no og http://www.ntnu.no/gass/. Noen mener imidlertid at Joomla kan bli vel teknisk, men det er også det som åpner for mange tilpasningsmuligheter.

    Nils: Vi må huske at Idium Web og Idium Web+ er et produkt som primært retter seg mot småbedrifter, og som er priset på en måte som gjør at volum er viktig for leverandøren. De sidene du viser til er forøvrig laget med den «gamle» Idium Web. Idium Web+, som dette blogginnlegget handler om, er et ganske annet produkt.

  9. Olav says :

    Det er mange faktorer en bør se på når en velger cms. Det største problemet til mange løsninger, både open-source og lisensbasert, er at det ikke gis nok frihet til hvordan designet på siden skal se ut. Om det er frihet til dette, er det ofte forferdelig knotete å redigere det. I tillegg blir ofte disse installasjonsbaserte systemene (wp, joomla osv) liggende på kundeserveren i 5-6 år uten å bli oppdaterte. Dersom brukeren har lyst til å oppdatere det, tar leverandøren ofte SVÆRT godt betalt for det. Webfirma tar seg også ofte svært godt betalt dersom de leverer brukerstøtte på open source system. Er det ikke egentlig leverandøren sin feil når kunden ikke klarer å bruke systemet de har levert skikkelig? Det mener jeg.

    Et godt system i dag bør ha: korte urls, ingen begrensninger på design, total bildebehandling, ikke bruke flash i backend, være tilgjengelig på alle plattformer og alltid følge med på nye teknologier som kommer på web. Jeg mener fremtiden til publiseringsløsninger ikke nødvendigvis ligger i open source, men i webapps ala basecamp. Noen eksempler på dette er for eksempel squarespace sin løsning. En kombinasjon av en slik tjeneste der en gir designeren fullstendig frihet til å designe siden akkurat slik som han vil, serverbasert tjeneste som hele tiden er tipp topp oppdatert, og brukervennlighet og support, er gull for både designer, bruker og forhandler. Finnes det? Javisst!

  10. Vidar (Idium) says :

    @Nils: Nettstedene du lister opp er alle laget med gamle Idium Web. Det er IKKE dette produktet som er prøvekjørt av blogg-forfatteren.

    Idium Web+ (legg merke til PLUSS) er et helt nytt produkt som har mye større designmuligheter, sånn at det ikke blir mye likt mellom nettsteder.

    I Idium Web+ er også URLene penere. Her er noen løsninger som er laget med det nye produktet:
    http://klokere.no/
    http://varmeteknikk.no/
    http://interiorgalleriet.no
    http://profinans.no/

  11. Vidar (Idium) says :

    @Gunnar: Vi har en del kule SEO-saker på utviklingsplanen. Si fra hvis du vil ha beskjed når disse kommer.

  12. Tor Magnus (Idium) says :

    Vedr. SEO-muligheter i Idium Web+:
    – Hovedinnhold blir generert før meny og andre tilleggselementer
    – Automatisk titletag – men enkel mulighet for å endre alle manuelt
    – Automatisk H1, H2-tagger osv
    – SEO-vennlige nettadresser (URL’er)

    Som Vidar i Idium nevner, mer kommer.

  13. Thomas Angeltveit says :

    Idium+ bruker. Må bare si at det er veldig mange feil med dette. Redigerer nesten daglig og det veldig ofte feil. Vi føler oss lurt. Kjenner meg igjenn i Nils som ble lovet gull og grønne skoger.. Svært mye av min tid går med på å iritere meg over Idium. Nå skal det sies at jeg har funnet en hyggelig kar på supporten hos Idium, Jørgen, som gjør sitt beste og er service innstilt. Syns også vi har fått fint design men det var like bra før + kom. Men alt i alt så er mitt firma lurt. Eksempel: Kan bare skifte skriftstørrelse på en linje av gangen, noen ganger litt mer. Er det rart jeg blir gal?

    • Vidar (Idium) says :

      @Thomas: Kjipt at du har det sånn. Vi er veldig klar over at driftsituasjonen er ustabil for tida. Forrige uke var ekstremt ille, med hardwarefeil og alt man kan få. Vi har løst de verste problemene fra forrige uke, men det er fremdeles ting som gjenstår, og det er det eneste vi jobber med for tida. Vi har også leid inn eksterne folk for å mer ressurser på saken.

      Den konkrete feilen du nevner, om problemer med å endre skriftstørrelse: Kan du gi meg noen flere detaljer om dette, som URL og nettleserinfo? Evt. om du har vært i kontakt med support om det, har du fått en saks-ID? Send det gjerne til meg.

    • Vidar (Idium) says :

      @Thomas: Vi har nå løst de verste driftsproblemene, så nedetid bør ikke være et problem lenger. Men dette har ikke noen sammenheng med skriftstørrelse-problemet ditt. Hvis du har mulighet til å sende meg noen detaljer, så er jeg takknemlig.

  14. per says :

    Selgerne i Idium er en gjeng med banditter som som selger dritt til kjempepris. Bruk heller WordPress. Bedre og gratis!

    • Vidar (Idium) says :

      Synd du opplever det sånn, men har du prøvd produktet som omtales her?

      WordPress er kjempebra, det, jeg bruker det selv til bloggen min. Men for nettsteder som ikke skal være blogg-sentriske synes jeg WordPress blir tungrodd. Til sånne nettsteder mener jeg produktet vårt er bedre.

  15. Per says :

    Har brukt Idium før. Var bra da. men idag finnes det andre som er mye bedre og GRATIS. Har også opplevd det samme som han her skriver:
    «Jeg er og en som har blitt lurt av råselgere fra IDIUM. De lovte meg gull og grønneskoger og hva jeg fikk er en løsningen som ser dønn lik alle andre de leverer til :( Ingen vits med nettside når alle ser helt like ut. Jeg har gått til noen andre og fått skreddersydd design og en mye mer tilpasset løsningn for min bedrift. Hjelper ikke å legge ut 599 i mnd og få NULL tilbake»

  16. Vidar (Idium) says :

    Men da er det igjen snakk om det gamle produktet vårt (som
    nå heter Idium Web Classic). Det nye produktet (Idium Web+) er bygd
    fra bunnen av og har helt andre muligheter for design enn det
    forrige produktet. Her er tre tilfeldig utvalgte nettsteder bygd på
    IW+, jeg synes hvertfall ikke de ser særlig like ut: –
    http://frurese.no/http://frittvilt.no/
    http://komplettvindu.no/ Det ER begrensninger for hva som går an å
    designe med løsningen, så hvis man trenger et fullstendig
    skreddersydd design (f.eks. hvis det er levert fra et reklamebyrå)
    så bør man velge andre produkter enn vårt. CSS genereres dynamisk
    av løsningen, så du får ikke tilgang til å redigere CSS selv. Men
    jeg synes vi har en bra balanse mellom antall designvalg og
    brukervennlighet, og at man er låst til et design som likner mange
    andres, det mener jeg bestemt ikke gjelder for IW+.

    • Thorstein Roxrud says :

      Hei på deg Vidar – jeg ser at du bruker våre websider (frittvilt.no) som eksempel for å snakke Idium sin sak – før du gjør dette burde du faktisk ta deg tid til a) å sjekke om i dette tilfellet jeg er fornøyd, og b) sjekke om det er ok for meg at du bruker meg som en form for en leveranse.

      Svar på disse spm (gitt at du faktisk ikke gadd ringe meg) får du da i all åpenhet her!

      Er vi fornøyde:

      Nei over hodet ikke – systemet er ustabilt, rapporteringene er meget dårlige og absolutt ustabile (ved søk i besøksloggen får jeg ulike antall hver gang jeg søker – eksempelvis synker tallene). Systemet er ca like intuitivt som hebraisk for meg. Den eneste EGETLIGE grunnen til at vi faktisk har sidene våre hos dere er

      a) dere har budet oss 1 år – denne avtalen er UMULIG å komme ut av
      b) Iselin på leveranse hos dere redder dere HELE tiden – hun er MEGET flink, service minded og står på – uten henne hadde vi snakket med dere gjennom advokater!

      Thorstein

      • Vidar (Idium) says :

        Hei Thorstein;

        Jeg brukte designet på frittvilt.no som eksempel på at man kan få et unikt DESIGN med IW+, i motsetning til det gamle produktet (IW Classic). Dette var et svar til Nils over, som sa at «alle løsningene [er] nesten helt like». Det var ikke poenget mitt å bruke nettstedet som noen referanse på andre måter.

        At dere ikke er fornøyde, er jo ellers veldig leit. Hvis du opplever feil, vil vi gjerne HØRE om det – så fort det er mulig. Da har vi mulighet til å gå direkte inn i feilen og oppleve den selv, da er det mye enklere å få fikset det.

        Jeg er usikker på hva du mener med «søk i besøksloggen». Hvis du mener statistikk-fanen, så legg merke til teksen: «Denne siden har hatt besøk av X person(er) og som har sett siden totalt X gang(er) de siste 30 dagene«. Dermed kan det være at tallene synker, hvis du for eksempel har hatt mindre trafikk de siste 4 dagene enn du hadde for 30-34 dager siden.
        Hvis du klikker på «Statistikk for hele nettstedet» får du en valgboks der du kan velge andre perioder enn siste 30 dager.
        Hvis du vil ha mer avanserte statistikkverktøy kan du også bruke Google Analytics med løsningen.

        Jeg skylder også å gjøre oppmerksom på at jeg svarer på innlegget som privatperson og interessert utvikler, selv om jeg har med «(Idium)» i navn-feltet. Denne bloggen er TENK sin, og ikke noen måte å kontakte Idium offisielt på.

  17. Andreas says :

    Interessant blogg dette her. Jeg er prosjektleder bygg, og skal sette opp en ny nettside. Har brukt en uke på å orienter med i denne jungelen. Ble oppringt av en selger fre Idium på fredag, han var et hakk for frekk. Brukte my tid på skryt uhemmet av Idium og resten av tiden til å fortelle at Jomla og WordPress var ubrukelig for oss ingeniører. Glem den tullingen. kr 599 for å bli låst til en leverandør, nei takk.
    Hva bør jeg gå for ? Ønsker et bra verktøy der jeg kan designe en bra nettside med særpreg og relativt enkelt kunne vedlikeholde og utvide nettsiden med nye funksjoner. Selvflgelig håper jeg å slippe HTML koding og en masse knot til langt ut på natten. Har prøvd å laste ned WordPress men snublet allerede i starten.
    Hjelp !

    • Alexander says :

      Hei Andreas :)
      Du har rett, det er en jungel av publiseringsløsninger der ute. Selv er vi et selskap som leverer flere typer publiseringsløsninger, både egenutviklet og opensource. Det er fordi vi tror at en løsning ikke passer alle behov. Vi tester fortsatt ut nye løsninger, og fordyper oss i de vi mener er mest spennende.

      Når man skal velge en ny løsning er det utfordrende å finne ut hva som passer for sin bedrift. Vi prøver å finne ut hva som er behovet og finne den beste løsningen i hvert enkelt tilfelle. Opensource har kommet for å bli, men det er viktig å huske på at dette ikke nødvendigvis er gratis.

      Jeg tar gjerne en prat for å høre hva du er ute etter. Kanskje kan vi være en aktuell leverandør til deg. Hvis ikke kanskje jeg kan anbefale deg noen andre :)

  18. Solveig says :

    fuck – nå føler jeg meg sikkelig lurt. Ja – gode selgere har de iallefall.
    Jeg har vært fornøyd – men er ennå i startgropa og har ikke kommet på nett med min nettside enda
    hrmp..at jeg ikke leste dette litt før…

  19. Ørjan says :

    Andreas: Hyggelig at du syns bloggen er interessant. Denne setningen sier mye om hva du er ute etter: «Ønsker et bra verktøy der jeg kan designe en bra nettside med særpreg og relativt enkelt kunne vedlikeholde og utvide nettsiden med nye funksjoner.» Størst fleksibilitet får du sannsynligvis ved å velge en publiseringsløsning med åpen kildekode. Videre håper du «å slippe HTML koding og en masse knot til langt ut på natten». Kanskje kan en god løsning være å få noen til å sette opp en løsning i f.eks. Joomla eller WordPress for deg? Av aktører jeg har jobbet med på slike oppdrag, kan jeg f.eks. anbefale http://www.smart-media.no.

    Solveig: Som du skjønner av blogginnlegget, var jeg veldig fornøyd da jeg prøvde Idiums nye løsning «Idium Web +». Noen av kommentarene i denne bloggposten handler om «Idium Web», som er en gamlere utgave av løsningen. Jeg har prøvd begge, og den den tydeligvis har kjøpt er mye bedre. Uten at jeg kjenner ditt behov i detalj, tror jeg du kan ha gode muligheter for å lykkes.

  20. Solveig says :

    Hei og takk for det! Jeg har i dag lært at Firefox fungerer bedre enn explorer så det ser ut til at jeg får til redigeringen slik jeg ønsker.
    Nå strever jeg med å laste bilder inn fra min pc – det ser ut som om programmet ikke skjønner ‘Last opp’ – for ingenting skjer – jeg får kontakte supporten – som jeg faktisk kan bruke så mye jeg vil :-)

    takk igjen!

  21. Torden says :

    Jeg liker ikke fremgangsmåten til Idium. Det har flere ganger ringt kunder av meg (som jeg har laget websider til) og rådet dem til å bytte til Idium.
    De har selvsagt ikke «gått på», da de fleste av mine kunder har omfattende og profesjonelle websystemer som de er fornøyde med.

    Hold dere langt borte fra IDIUM er mitt råd.

    • Vidar S. Ramdal (Idium) says :

      Hei Torden;

      Kunder som har spesielle krav til funksjonalitet skal absolutt ikke bruke Idium Web+ (IW+) – dette produktet er laget for å kunne sette opp nettsider med unike design, men man er begrenset til funksjonaliteten vi allerede har lagt inn i produktet.
      Så hvis man trenger egenutviklede funksjoner skal man bruke andre systemer enn IW+.

      Når det er sagt mener jeg IW+ likevel er et veldig godt alternativ til de mange som IKKE trenger spesialutviklet funksjonalitet. Det er laget for å være raskt å komme igang, og til å kunne gjøre endringer selv, uten å måtte ha utviklerferdigheter.

  22. Adam Tagirov says :

    Jeg synes Idium har utviklet seg godt i forhold til andre skandinaviske lander.

  23. erik says :

    Den nye Idium pluss er myyyyyyyyyyyyyyye tregere enn den gamle løsningen..

  24. Øyvind says :

    Lenge leve templates med simple css endringer, hehe, uff

  25. Asbjørn says :

    Ble kontaktet av Idium i går. De ville komme på møte og vise løsninger. Mitt firma skal bytte ut hjemmeside snart, men fikk ikke lyst til å bruke Idium etter å ha lest i denne bloggen. Dessuten så jeg at hello.no sine sider bruker Idium. Da vi har vært kunde hos Hello, har jeg brukt hjemmesiden dems mange ganger. Sidene deres er veldig treige til tider. Bruker selv Joomla på intranettet vårt, er storfornøyd. Har full kontroll selv (frontend og backend). Vurderer også joomla for hjemmesiden.

  26. Håvard says :

    Idium har mange nye flotte maler, men problemet er at løsningen er veldig treg. Ser de benytter CLOUD på hosting, og utenlandske servere…kanskje dette er årsaken?

  27. Jens E says :

    Ja, Cloud er tregt!! Utenlandsk ip er heller ikke bra med tanke på søkbarhet på siden..

  28. Tor Magnus Kolflaath (Idium) says :

    Idium Web+ driftes nå på servere i Oslo. Løsningen er også blitt optimalisert for økt hastighet det siste halve året – og raskere skal det bli.

    Vi tar tilbakemeldinger fra kunder svært seriøst og har ukentlige møter hvor vi går gjennom evalueringer fra kunder. I gjennomsnitt får vi rett i underkant av terningkast 5 fra kunder som har fått satt opp nye sider basert på Idium Web+.

  29. Jens says :

    Jeg synes sidene fremdeles er trege!

  30. Semsbiobe says :

    Samsung S5610

  31. Jonny says :

    Jeg ville trekke meg ut av avtalen med de, etter at de ikke kan levere det jeg ble lovet. Systemet deres er veldig begrenset med tanke på design. Så truer de med forliksrådet, og sa de skulle knekke meg. Er det noe seriøs måte å jobbe på?

  32. Anonym says :

    Meget lang og bra blogg, men kanskje ikke like bra for Idium sine råselgere.. Jeg har blitt nedringt de siste dagene av en sleger som lover kjemperesultater på kort tid til en inngangsum på nesten kr.7000,- med binding og deretter kr.3000,- i året + mva… Tror jeg takker nei

Legg igjen en kommentar

