Om å reise bort og hugge i stein

Etter å ha drevet TENK i omtrent halvannet år bestemte vi oss i 2008 for å satse skikkelig. Jeg og min gode kollega, Anders, hadde da dels sittet på hvert vårt hjemmekontor, dels fullført videregående skole i tillegg til bedriftsetableringen (med stil!), og var – ikke dels – men helt klar for å hoppe i det med to par bein.

Vi trengte en plattform å jobbe videre fra, og med dét fikk tidenes første TENK-konferanse se dagens lys. Lørdag 8. mars 2008 kl 07.00 satte vi oss på flight WF352 til København. To timer senere sjekket vi inn på Radisson SAS Scandinavia Hotel, og det ble basen for steinhuggingen.

Noen dager i forveien hadde jeg med stort omhu laget program for oppholdet, som jeg sendte til Anders. Anders visste ikke helt om han skulle ta meg seriøst, men sannheten er at jeg var mer seriøs enn noen gang. Som du ser:

Så satt vi der i tre dager og hugde vår visjon, våre verdier og våre mål i stein. Uenige ble vi også. Det trengs ikke en større organisasjon enn to personer for å bli det. Den siste verdien vår – disiplin – ble f.eks. heftig diskutert på flyet hjem sent mandag kveld. Jeg var mot. Anders var for. Å være disiplinerte ble en verdi for oss. Heldigvis.

Det skal også nevnes at Anders var den som snart så muligheten for å få oppgradert vår lille junior suite til en ikke like liten executive suite. Hvordan man går fram for å ende opp med separat soverom, to bad og utsikt fra hjørnesuiten i toppetasjen på hotell i København, får du spørre Anders om. Jeg betalte i alle fall ikke noe ekstra.

Etter TENK-konferansen i København har vi fortsatt å reise bort for å gjøre tilbakeblikk, skue fremover og for å korrigere kursen. Kall det gjerne strategisamling. Vi kaller det TENK-konferansen. I 2009 gikk den til Praha med tre ansatte, businesslounge og gode middager. Det er viktig å feire seg selv innimellom all steinhuggingen.

Snart er det klart for ny konferanse. Vi har gledet oss til dette i et år nå. Og når vi er ferdige med den, skal vi glede oss til neste. Og alt som er i mellom.

Tags: , ,

2 responses to “Om å reise bort og hugge i stein”

  1. Anders says :

    Jeg ser også fram mot neste års TENK-konferanse. Om det blir på executive suite eller i 3-manns-telt får jeg vel tidsnok vite. Gode middager blir det nok uansett.

Trackbacks / Pingbacks

  1. TENK-konferansen 2011 « TENK blogg - 24.01.11

Legg igjen en kommentar

