Kompetanse på skinner

Akkurat nå sitter jeg på toget på vei hjem fra Oslo. Jeg har vært på en to døgns reise for å forberede meg til de neste par ukenes foredragsvirksomhet. Det er faktisk andre gang i livet jeg tar langdistansetog, og her går det akkurat passe langsomt og det er akkurat passe hyggelig.

Ved siden av meg sitter det en godt voksen mann fra Østlandet. Han har også tatt tog tidligere en gang, men det er 51 år siden. Da var det visst nok et ganske annet tog – med kuvogner og det hele. Ikke noe NSB komfort med strømuttak, kafévogn og foldbare bord altså. Han har en enorm kompetanse om å bygge hus. Arkitekttegninger, rørlegging, 3-lags vinduer, muring og elektrikertjenester.

Jeg kan ikke så mye om å bygge hus. Litt om webkommunikasjon kan jeg imidlertid, og det har jeg fått sjansen til å lære bort i ukene som kommer.

Fredagsforum i Næringsforeningen i Trondheim

10 ting du kan gjøre for å lykkes bedre på nett
Fredag 24. september
Radisson BLU Royal Garden Hotel
Mer info og påmelding
Facebook-event

Frokostmøte i Trondheim Markedsforening

Facebook som kommunikasjonskanal
Onsdag 6. oktober
Fokus banks lokaler
Mer info og påmelding
Facebook-event

I tillegg får jeg lov til å foredra for 2-300 næringslivsledere under distriktskonferansen til Rotary International førstkommende søndag, og det er også planlagt noen kundekurs i de kommende dagene.

Generelt merker vi at kompetansen vår blir mer og mer anerkjent både i web-bransjen og i markedet forøvrig. Nylig ble vi bedt om å gi tilbud på et stort Oslo-basert webprosjekt, og det har aldri vært større pågang fra trønderske firmaer enn i høst. Det er gledelig å se at det å jobbe jevnt og trutt for å gjøre kunder fornøyd gir gode resultater.

PS #1: Noe av kompetansen har vi også fått vist frem i fagmagasinet WEB360 og i forrige ukes Byens Næringsliv.

PS #2: Nå har toget fått tekniske problemer på Vinstra i Gudbrandsdalen, og vi venter på busser som skal kjøre oss til Trondheim. Da går det ikke akkurat passe langsomt lenger.

Tags: , , , , , ,

2 responses to “Kompetanse på skinner”

  1. Knut Ståle Nygård says :

    Det er fint å reise med tog, da får man gjort masse arbeid man ikke får gjort på jobben….. Å måtte flytte over i buss blir da en nedtur, spør du meg.

    Skulle gjerne vært med på noen av seminarene dine, men det klaffer dårlig med andre arbeidsoppgaver, dessverre.

    God tur videre!

Trackbacks / Pingbacks

  1. Høsten er moden « TENK blogg - 05.11.10

Legg igjen en kommentar

